Ultimátní návod na práci s AdSense. Moje vlastní zkušenosti a tipy

SEO školení

Jsou to již téměř dva roky, co jsem se jako affiliate publisher začal více zaměřovat na monetizování svých webů přes AdSense. Za tu dobu jsem nasbíral spoustu zkušeností, o který bych se s vámi rád podělil.

Má smysl ještě v dnešní době dělat AdSense?

Kdy je vhodné ho použít?

Na co si dát pozor a jak AdSense optimalizovat?

Více v článku.

Jak se dá monetizovat

Pojďme se napřed zamyslet nad jednou věcí. Jaké jsou základní možnosti pro monetizaci webu?

  • Affiliate
  • AdSense
  • Prodej reklamní plochy
  • Vlastní produkt

Pak jsou ještě další specifické typy monetizace, ale těmi se tady zabývat nechci. Berme tedy AdSense jako jednu z možností, kterou se dá web monetizovat.

Mezi provozovateli webů se obecně traduje, že AdSense příliš výkonný není a obecně se mu snaží vyhýbat. Říká se, že dříve frčel daleko víc a dnes už to tak zajímavé není apod. Když jsem se bavil s lidmi a četl tyto názory začátkem roku 2018, tak jsem tomu také na chvíli uvěřil.

Pak jsem se nad tím ale snažil logicky zamyslet. Vždyť objem prodané reklamy v Googlu každý rok roste (viz. graf níže). Roste tím pádem v celém tomto systému i konkurence, díky které by CPC mělo dlouhodobě růst (záleží na segmentu). Google díky tomu má obrovské množství “bannerů”, které musí někde zobrazovat. V největší míře se bude jednat o remarketingy. Vzhledem k tomu, že dělám PPC i pro klienty, tak vím že se jedná o jedny z nejkonverznějších kampaní.

Kde však tyto reklamy zobrazovat? Přece na obsahových webech (magazíny, blogy, zpravodajské weby apod.)! Google zatím nepřišel s jiným řeším a stále musí uživatele posílat na externí obsahové weby z výsledků vyhledávání, aby se koloběh PPC reklamy uzavřel. To se samozřejmě může do budoucna změnit, ale zatím to takto funguje.

AdSense je navíc i taková motivace pro majitele webů, které tím chce Google motivovat k tvorbě obsahu, kterými plní své znalostní algoritmy.

Argumenty to nejsou úplně neprůstřelné, ale tohle jsou myšlenkové úvahy, díky kterým jsem přesvědčil sám sebe, abych se na úkor affiliate zkusil zaměřit i na AdSense. Dává mi to totiž celé smysl.

Jak to dopadlo? Má smysl se tomu věnovat?

Výhody / nevýhody AdSense

Výhody:

  • Rychlá implementace
  • Nehrozí deaktivace inzerenta v affiliate síti
  • Nehrozí nefunkční affiliate tracking inzerenta
  • Garantovaná výplata pravidelně každý měsíc
  • Minimální “stornovost” přivedených kliknutí
  • Personalizace reklamy na základě návštěvníka
  • Neřeším cookies – crossdevice problémy, jiné prohlížeče apod.

Nevýhody:

  • Oproti zahraničí je v ČR nízké CPC
  • Když z nějakého důvodu dostane váš web / účet ban, tak jste nahraný. Sklik partner (varianta AdSense od Seznamu) nemá zdaleka takový výkon. V mých číslech to byl cca 30% pokles příjmů oproti AdSense, když jsem to testoval
  • Nefunguje u návštěvníků s AdBlockem
  • Je to pro návštěvníky reklamní prvek, který vnímají negativně, a který narušuje vizuální stránku obsahu

Jak pracovat s nevýhodami?

To, že je nižší CPC než v zahraničí, tak s tím se nic dělat nedá. O to více musíte počítat, jak vám to vychází v porovnání s ostatními způsoby monetizace.

Nedělejte žádné “boty” co vám budou na reklamy klikat sami, neklikejte si na ně sami a neumisťujte reklamní plochy proti pravidlům AdSense a budete úplně v pohodě.

Jak bojovat s AdBlockem je odvěké téma. U AdSense se to dá řešit překvapivě snadno. V první řadě musíte identifikovat kolik % návštěvnosti k vám chodí s AdBlockem, aby to vůbec bylo natolik významné procento, abyste to museli řešit. Tohle se bude hodně lišit na základě segmentu. Doporučuji na to nástroj AdBlockAnalytics. Je to rychlé, jednoduché a za pár korun.

U mě je průměr návštěv s AdBlockem cca 5,5%. Při mém objemu trafficu už je to za rok docela velké číslo. Jak to řešit? Jsou na to i pluginy do WordPressu, ale řeším to jednoduše programově identifikací návštěvníka. Konkrétně to dělám tak, že mám v patičce 1x1px průhledný obrázek, který má v názvu slovo “ads”. Pak u návštěvníka nastanou dvě situace:

  • Pixel se načte = návštěvník nemá AdBlock a zobrazuji AdSense
  • Pixel se nenačte = návštěvník má AdBlock a zobrazuji obecné bannery s affiliate odkazy nebo bannery na vlastní produkty. To jsou klasické obrázky, takže je AdBlock nezablokuje.

Zbývá už jen vyřešit vizuální stránku věci. Na tohle mám vždy otázku. Chcete mít hezký, čistý web bez reklam nebo vydělávat peníze? Nechám každého ať si to rozhodne po svém a najde nějaký balance.

Je AdSense vhodný pro můj projekt?

Napřed si pojďme ukázat kam AdSense vůbec umístit z hlediska druhu obsahu. U svých projektů rozlišuji:

  • Obsah zaměřený na objem návštěvnosti
  • Konverzní obsah

Obsah zaměřený na objem návštěvnosti je právě to místo, kam se AdSense hodí perfektně. U konverzního obsahu se naopak skvěle hodí affiliate. Jedná se totiž obvykle o recenze. Tyto dotazy nemají takovou míru hledanosti, ale když už na ně rankujete, tak nemá smysl na nich používat AdSense, ale odkázat návštěvníka na konkrétní produkty s affiliate odkazem.

Použití AdSense a affilate zároveň

Tohle není čím víc proužků tím víc Adidias. Neplatí, že čím více způsobů monetizace v článku mám, tak tím víc vydělám. Nikdy mi to takhle nefungovalo. Buď mám v obsahu čistě affiliate nebo čistě AdSense. Pokud máte v článku oboje, tak to znamená, že pravděpodobně neumíte počítat. Vždy byste měli mít spočítané:

  • EPC v affilu
  • EPC v AdSense (spíš udávané jako RPM, viz. níže)

Jednoduše řečeno, kolik vydělám na 1000 zobrazení daného článku. To je sice číslo, které se bude v závislosti na sezónnosti a dalších vlivech měnit, ale je dobré mít alespoň představu. Pokud je affiliate řádově lepší než AdSense, tak rozhodně nemá smysl AdSense do článků dávat. Já se nyní už řídím spíš intuitivně na základě rozdělení podle druhu obsahu. Pokud mám pochybnosti, tak dám raději do začátku AdSense a affiliate nasazuji jako test ve chvíli až má článek návštěvnost.

Články zaměřené na objem návštěvnosti jsou obvykle obecné dotazy, které cíleně nezachytávají čtenáře v nějakém nákupním cyklu jako je to u konverzního obsahu (recenzí). Jedná se typicky o nějaké návody, tipy, obecné rady, recepty, události apod.

Osobně své weby stavím tak, že se v začátku zaměřuji na traffic. Když mám vyšší traffic, tak se s tím pracuje lépe, než když mám traffic malý. A ve výsledku traffic = peníze.

Tzn. v začátku se zaměřuji hlavně na témata, kde je vyšší objem hledanosti. Nechci zabíhat do podrobností jak témata vybírám. Pro potřeby tohoto článku stačí vědět, že je tam obvykle průměrná měsíční hledanost ve stovkách až tisících.

Pokud zaměření vašeho projektu neumožňuje takový obsah tvořit, tak pro vás AdSense vhodný není. 

Zaujal vás tento článek? Přijďte na můj SEO workshop, kde vám ukáži jak vybudovat výdělečný web z organické návštěvnosti. Vše prakticky, bez bullshitu a krok za krokem. Žádná obecná teorie. Pouze moje vlastní zkušenosti a ověřené postupy. Takové know-how se jinde nedozvíte.

Kdy: 12.2.2020

V kolik: 10:00 – 17:00

Kde: Praha

Přihlásit se můžete na tomto odkazu. Budu se těšit!

 


Zajímavá čísla a zkušenosti s AdSense

Ještě než se pustím do nějakých svých dat, tak mi dovolte odbočku. Obecně největší problém ve výkonu AdSense vidím to, že lidé jsou líní správně ho implementovat. Ruku na srdce. Kolik jste přečetli článků o tom, jak správně AdSense nasadit?

AdSense je vlastně jen o testování. Na každém webu bude fungovat jinak. Pozice, druhy reklam, mobil vs. desktop apod. Vše hraje roli. To je další důvod proč potřebujete traffic. K tomu, abyste mohli dobře vyhodnocovat nějaké testy ho potřebujete. Napřed se tedy zaměřte na získávání návštěvnosti, a až pak řešte nějakou optimalizaci AdSense.

Vše co vám v této sekci ukážu pravděpodobně u vašeho projektu fungovat nebude a budete muset udělat vlastní testy. Nicméně by vám to mělo dát dobrou představu o tom, na co se zaměřit. A už dost teorie. Pojďme na nějaké moje zkušenosti a tipy!

Implementace AdSense

Ok, máte založený účet a ověřený web. Nyní co dál?

Máte dvě možnosti. Použít automatické umístění reklam od Googlu nebo si reklamní plochy nasadit sami. Osobně se mi zatím automatické reklamy neosvědčily a vždy jsem dosáhl vyššího výdělku ve chvíli, kdy jsem reklamy implementoval po jedné ručně. V poslední době Google na technologii automatických reklam hodně zapracoval a věřím, že je to budoucnost. Určitě se k testování vlastních rozměrů vs. automatického umístění ještě vrátím. Již jsem 1 test během října 2019 dělal a vycházelo mi lépe si implementovat reklamy sám.

Využívám umístění podle reklamních jednotek a pouzeObsahové reklamy” a ” Odpovídající obsah“. Nic jiného mi nikdy nefungovalo. U ostatních formátů jsem vždy měl horší výkon a to napříč X projekty / segmenty.

 

 

U obsahových reklam již nejdou zvolit předem definované rozměry, jak tomu bylo dříve. Jsou pouze dvě možnosti ve velikosti reklam. Pevné a responzivní.

U pevné reklamy si můžete zvolit vlastní rozměr, ve kterém se má reklama zobrazovat.

 

Nyní dvě otázky.

  1. Myslíte si, že je taková reklama responzivní?
  2. Myslíte si, že když si vymyslím nějaký atypický rozměr, že se v něm budou zobrazovat reklamy, když se nejedná o podporované formáty v Google Ads?

Odpověď na první otázku je, že překvapivě tyto reklamy responzivní budou. Tzn. naťukám si tam třeba rozměr 728x300px a ten se na různých zařízeních upraví v poměru stran tak, aby se vždy zobrazil celý. Na rozdíl od druhu reklamy “Responzivní” dokáži určitě jak velké se mi reklamy na mobilu budou zobrazovat. To přesně chci.

Odpověď na druhou otázku je, že reklamy Googlu se dokáží přizpůsobit rozměrům, které si v AdSense zvolíte. Tzn. vy si v AdSense definujete velikost pole, do kterého systém může reklamu doplnit. Neznamená to však, že musí tu plochu vždy vyplnit celou. Jsou druhy reklam (typicky remarketingy), které dokáží plochu vyplnit celou, protože se dynamicky přizpůsobí. Když však někdo má v Google Ads banner o pevném rozměru třeba 728x90px, tak s tím ten systém moc vykouzlit nemůže. Proto do vámi definované plochy 728x300px dokáže zobrazit i banner o rozměru 728x90px nebo třeba 336x280px.

Když tedy zvolíte “chytrý” rozměr, ve kterém se budou moct zobrazovat i tyto běžné velikosti bannerů, tak tímto nastavením nepřijdete o žádná potenciální zobrazení.

Jaký by ten chytrý rozměr měl být?

Osobně využívám právě rozměr 728x300px, který zobrazuji uvnitř článků. Je to velká reklamní plocha, která je na šířku celé stránky, a která je o dost širší než běžný formát 728x90px. Logika je jasná. Větší reklama = větší pozornost = více kliknutí. Zároveň je to pro mě takový balance, že se nejedná o nějakou velkou tapetu, která by návštěvníka vysloveně štvala.

Vy pravděpodobně bude používat klasický formát 336x280px, který budete dávat do článků. Jen po čisté výměně na formát 728x300px se mi příjmy z AdSense zvedly o 50%+.

Tím se dostáváme k části o umístění reklamy.

Umístění reklam – destop

Nepoužívám reklamy v headeru nebo dokonce nad ním. Na základě šířky obrazovky zobrazuji bannery 300x600px po obou stranách a ihned pod nadpisem zmíněný rozměr 728x300px. Již více než půl roku díky testům nepoužívám sidebar. Proto si mohu dovolit mít takové rozmístění.

Víte, co je fór? Na vzorku přes 1 000 000 zobrazení má banner na levé straně vyšší příjmy o 61,5% než banner na pravé straně. Čteme zleva doprava. Ale že to bude až takový rozdíl by mě nikdy nenapadlo. 🙂

Napříč všemi segmenty, co dělám (nedělám půjčky / pojištění, které jsou nejlukrativnější z hlediska CPC v AdSense) mám u 300x600px bannerů průměrné CPC 5,07 Kč.

To je taky důvod, proč využívám tento formát. Je to rozměr, který má skvělé CPC. Nicméně díky svým rozměrům není vhodný pro použití uvnitř v článku, kde by sice dostal největší interakci, ale článek by vypadal hrozně.

U vlastního rozměru 728x300px mám průměrné CPC 3,04 Kč. Což je o 66,77% méně než u bočního panelu. Obrovský rozdíl je však v CTR. Reklamní prvky uvnitř článku, kde uživatelé čtou text, mají logicky vyšší míru prokliku. Porovnání variant níže:

  • 728x300px = 0,97% CTR
  • 300x600px – levý = 0,2% CTR
  • 300x600px – pravý = 0,13% CTR

Na 1000 zobrazení tedy vypadá situace v průměru takto (RPM):

  • 728x300px:  1000 * 0,0097 * 3,04 = 29,48 Kč
  • 300x600px – levý: 1000 * 0,002 * 5,07 = 10,14 Kč
  • 300x600px – pravý: 1000 * 0,0013 * 5,07 = 6,59 Kč

Umístění reklam – mobil

Na mobilu jde všechna pozornost návštěvníků čistě do bannerů v článku. Proto je tam také vyšší CTR než u desktopů. Nicméně část prokliků je určitě způsobena miss kliky. Na to pozor (viz. níže).

Ještě poznamenám, že vzhledem k zanedbatelné velikosti tabletů a ostatních chytrých zařízení je ve výpočtech výše nezahrnuji. Rozložení zařízení u nás vypadá v průměru takto:

AdSense vs. zastoupení mediálkou

AdSense je v podstatě primitivní monetizační metoda, jak vydělat na svém webu. Všechny reklamy, které se vám v rámci AdSense zobrazí, jsou současný GDN (Google Display Network). Existují však i další “Networky”, přes které se vám mohou zobrazovat reklamy na web.

Jedná se obvykle o RTB reklamu prodávanou mediálními domy. RTB vzniklo z důvodu, že weby s obrovskou návštěvností (1M+ / měsíc) měly spoustu nevyužité plochy, kterou nijak nemonetizovali. Typicky se může jednat o “populární” reklamní pozadí celého webu, reklamy při opuštění webu, speciální mobilní reklamy apod. Tedy takové formáty, které si přes AdSense nenasadíte. RTB však využívá i klasické reklamní formáty jako 338x250px, 300x600px apod.

Když to úplně zjednoduším, tak to funguje tak, že nějaká firma přijde za mediální agenturou a chce si koupit 100 000 000 zobrazení reklamy pro svůj nový produkt, který uvádějí na trh. Uveďme si příklad, že se jedná například o nový kuchyňský spotřebič. Mediální agentura na straně druhé má domluvené weby, které zastupuje, a na kterých pak takovou reklamu může zobrazovat. Vzhledem k tomu, že se obvykle nakupuje ve velkých objemech, tak je reklamu třeba zobrazovat na vícero webech. Tvoří se proto tzv. tematické balíčky webů, na kterých se reklama klienta mediální agentury bude zobrazovat. Nechci se tedy úplně o RTB rozepisovat. Více o tom najdete třeba zde v článku na Lupě.

Mezi majiteli webů obecně panuje špatná představa v tom, že aby mohli mít spolupráci s mediální agenturou, tak potřebují web třeba s 500 000 návštěv měsíčně a více. To však není pravda. Jak jsem již zmínil, tak se reklama prodává v balíčcích, kterého může být právě váš web součástí. Co jsem se tak s některými mediální agenturami bavil, tak už od 100 000 návštěv měsíčně vás jsou schopní zapojit.

Nicméně pokud máte i menší web v nějakém zajímavém segmentu (jako třeba půjčky, auta, pojištění apod.), tak bude stačit i pár desítek tisíc návštěv měsíčně.

Jak to teda funguje? Mediální agentura má zájem pouze o ty nejlepší plochy na vašem webu. Typicky reklamy ihned pod nadpisem v článku, pozadí webu, různé druhy populárních mobilních reklam apod. Jednoduše tedy na tyto místa nasadíte místo AdSense skriptů skripty mediálky a hotovo. Jenomže takhle to úplně fungovat nemůže. Když se nad tím zamyslíte, tak mediálka musí napřed prodat vaší reklamní plochu nějakému jejich klientovi.

Co když se tak nestane? Co by se na daném místě u vás na webu zobrazovalo za reklamu? Nic? Proto se právě prodej mediálních ploch kombinuje s AdSense. Funguje to tak, že ve chvíli, kdy je pro dané načtení stránky dostupná reklama od mediálky, tak se zobrazí ta. Pokud není, tak se zobrazí klasická reklamní plocha (AdSense).

Proč byste vůbec mediálku měli chtít? Obecně se dá říci, že se solidní mediálkou vyděláte více než se samotným AdSense. Už jen z důvodu, že u mediálek je větší podíl CPM reklam než u AdSense. Tzn. stačí vám zobrazení, abyste vydělávali a ne kliknutí jako u většiny reklamy v AdSense (málokdo platí v AdSense za zobrazení).

Osobně spolupráci s mediálkami aktuálně testuji. Určitě o tom v roce 2020 napíši nějaké číselné vyhodnocení.

Co je double click penalty u AdSense?

Jedná se o funkci AdSense již někdy z roku 2014, která nyní začíná nabývat více na významu. Google skenuje celý váš AdSense účet a CTR reklam. Pokud některé reklamy (typicky na mobilních zařízení) mají násobně vyšší CTR než ostatní reklamy ve vašem účtu, tak můžete dostat tzn. double click penalty. To se mi stalo právě nyní v prosinci 2019. Vypadá to nějak takto:

Tohle se vám zobrazí, když kliknete na penalizovanou AdSense plochu na mobilu. Celá reklama zešedne a objeví se tlačítko “Navštívit web”. Tato protekce má zamezit miss klikům na reklamy, kterých je na mobilu spousta. Návštěvník webu tedy musí na reklamu kliknout 2x, aby byl z reklamy přesměrovaný na cílový web. Pro uživatele určitě super, ale pro provozovatele webů docela rána, když se něco takového stane. Navíc v sezóně. Důvodem takové penalizace je umístění reklamní plochy na místa, kde může docházet k nechtěným kliknutím uživatele. Třeba:

V mém případě tohle rozhodně nebyl účel. Je to něco, co si vlastně ani neuvědomíte.

Více si o tom můžete přečíst v tomto článku. Pro mě to byla úplná novinka, o které jsem nikdy předtím neslyšel. Jak se této penalizace zbavit? Podle toho co jsem se dočetl stačí změnit umístění problémových reklam, aby začaly vodit “dobrá kliknutí”. Až reklama nabere dostatečný statistický vzorek, tak penalizace zmizí. Jak dlouho to ale trvá nikdo neví.

Pro ukázku toho, jak moc vážné to je, dávám screenshot svého RPM na jedné z našich hlavních ploch na mobilech. Pokles v příjmech přibližně o 72%.

Rychlé řešení na sezónu je nasazení Skliku. Tam to zatím vypadá, že jsme u této plochy na RPM okolo 30 Kč. Není to tak dobré jako AdSense předtím, ale aspoň se mi částečně povede zachránit nějaké příjmy. Pokud děláte AdSense, tak se na tohle určitě podívejte.

Kolik mi to vydělává?

Proto jste tento článek četli? Zklamu vás. Přesná čísla nezveřejním. Je to však jako s každým způsobem monetizace. Někdy máte lepší dny:

Někdy máte horší dny:

Platí to co u všech projektů. Nejhorší je ten čas, kdy musíte věnovat stovky hodin času a vyšší desítky tisíce korun na tvorbu obsahu, vývoj šablony, testování atd. Je toho spousta a věřte mi, že třeba i více než půl roku děláte maximálně desítky korun denně. Otázka zní, zda tento čas nevěnovat něčemu jinému, kde by vzhledem k času mohlo být zhodnocení lepší. Pro mě je to vlastně takový koníček. Hrozně mě baví weby vymýšlet, optimalizovat a na finanční výsledky si rád počkám.

Posléze už je dobré, že na webech nemusím třeba 2 měsíce vůbec pracovat a ty stále generují příjem.

Obsah na svých webech stavím tak, aby se dal do budoucna dobře rozšiřovat a byl postavený na kvalitních informacích, které jsou pro čtenáře přínosné. Možná i díky tomu mě zatím nikdy výrazně nepostihl žádný update algoritmu Googlu. Obecně je návštěvnost z vyhledávačů riziková a vím, že jednoho krásného den se může stát, že moje návštěvnost půjde třeba na 50% a díky tomu i příjmy s AdSense. S tím je nutné počítat. I přes to věřím, že AdSense je stále dobrý způsob monetizace.

Závěr

Jak píši v článku, počítejte s tím, že je třeba relativně vysoký traffic. V mém případě jsou to zatím “jen” nižší stovky tisíc návštěvníků měsíčně, když sečtu všechny své weby. Určitě bych se rád někdy podíval k miliónu návštěv, ale to je ještě dlouhá cesta. Přeci jen z 10 000 na 100 000 se roste rychleji než z 100 000 na 1 000 000.

Ufuf, tak to by bylo pro dnešek všechno. Je to snad nejdelší článek, co jsem kdy napsal. Díky, že jste dočetli až sem a snad vám to něco dalo. Ať se daří! 🙂

 

Zaujal vás tento článek? Přijďte na můj SEO workshop, kde vám ukáži jak vybudovat výdělečný web z organické návštěvnosti. Vše prakticky, bez bullshitu a krok za krokem. Žádná obecná teorie. Pouze moje vlastní zkušenosti a ověřené postupy. Takové know-how se jinde nedozvíte.

Kdy: 12.2.2020

V kolik: 10:00 – 17:00

Kde: Praha

Přihlásit se můžete na tomto odkazu. Budu se těšit!

 


 

Ultimátní návod na práci s AdSense. Moje vlastní zkušenosti a tipy
4.7 (94.67%) 15 votes

11 thoughts on “Ultimátní návod na práci s AdSense. Moje vlastní zkušenosti a tipy

  1. Ahoj Milane, díky za super článek.
    Ty boční 300×600 máš fixed – tzn. při scrollu uživatele jedou s ním? Je to vůbec povoleno / není to v rozporu s pravidly Adsense? Díky.

    • Milan Pichlík

      Ahoj,

      ty boční bannery jsou umístěné napevno. Nejdou se scrollem. Hodně jsem tohle zjišťoval a je to nejasný. V podmínkách to konkrétně uvedené není. Nicméně jsem se rozhodl to raději nevyužít.

  2. Skvely clanek! Diky 🙂 Dalsi by mohl byt o affil monetizaci webu tzn treba rozvrzeni/typy call to action prvku atd

  3. AdBlocker 5,5% ??
    Nedokážem si predstaviť o aký segment môže ísť.. obsah pre dôchodcov?
    Nemám žiadne presné čísla, ale na našich weboch mám pocit, že AdBlock zabíja 90%. Zárobky klesli ešte nižšie.

    • Milan Pichlík

      Ne, běžný obecný obsah pro všechny. Je jasné, že pokud máš weby se seriály nebo cílovku 15 – 20 let, tak je jasné, že tam ten AdBlock bude mít daleko větší podíl. Určitě si to změř, aby sis ten pocit potvrdil. 🙂

  4. Milane, používáš vyvážení reklam nebo máš defaultně nastaveno 100% ?

  5. ondřej vodehanal

    Ahoj, doplnil bych ještě jednu – a to hlavní – nevýhodu.
    Ověření nového účtu formou poslání PINu. Nám i mnoho známým se stalo, že PIN na několikrát nepřišel a ověření občanskou se nejdříve odemkne po čtvrt roce.
    Jak toto řešíš?

    • Milan Pichlík

      Ahoj, bohužel tohle jednoduché řešení nemá. Mám dva historické účty, kde to ještě fungovalo dobře. Snad to brzy zase zprovozní do normálního fungování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *