Budování emailové databáze pomocí e-booku – I. Příprava

Původně jsem zamýšlel, že napíši jeden článek o tom jak propagovat ebook, ale nakonec se z toho vyklubala docela slušná nálož informací. Toto je první a taková obecnější část, která by vám měla ukázat jak vůbec o sbírání emailů přemýšlím a proč jsem si vybral právě ebook.

Ti z vás, kteří četli předchozí článek, tak pravděpodobně už vědí jaký magazín o zdravém životním stylu mám. Rozhodl jsem se pro tento magazín začít sbírat emailové kontakty a to konkrétně pomocí ebooku. Co je nejdůležitější věcí kterou musíte udělat? Jedná se o propagaci ebook, tak co to asi bude? Správně, musíte mít plán. Napřed je důležité si představit jako by jste už ebook měli. Dále musíte promyslet jakým způsobem ho chcete dostat do světa. Tohle je velice důležitá věc v každém podnikání. Bez plánu to prostě nejde.

Plánování

Můj plán byl v celku jednoduchý. Zamyslel jsem se nad tím, kdo by měl být takovým typickým návštěvním mého magazínu a jaké jsou jeho potřeby. Odhadl jsem, že tím pravým člověkem by měly být ženy ve věku 35 – 55 let. Pak jsem šel dál. Co takové ženy obvykle teď(období Vánoc) dělají? Ve valné většině případě, s prominutím, žerou. To znamená, že pak mají výčitky, že snědly moc sladkého, cítí se tlustě a chtějí se sebou začít něco dělat, však to znáte. Tím pádem chtějí od nového roku začít rychle a zaručeně hubnout. A přesně pro tyto ženy je tu můj ebook, který jim nabízí 10 tipů na povánoční hubnutí. Navíc ebook se po menší úpravě bude skvěle hodit i na celoroční sbírání emailů přes pop-up okno a do sidebaru na webu.

Myslím si, že forma ebook je jednou z nejlepších a nejlevnějších protihodnot za email, kterou můžete nabídnout. Je to z důvodu, že nemusíte snižovat svoje marže nějakou slevou a navíc nabídnete návštěvním hodnotný obsah za takovou maličkost jako je email. Tolik k tomu jak a proč jsem vybral ebook.

Tak jo, už vím jakou formou chci sbírat emaily, vím komu má být ebook určen a vím i jeho téma. Ovšem jak ho dostanu k lidem, kteří ho budou chtít číst? PPC? Možná by to šlo, ale myslím si, že daleko lepší způsob je Facebook. Můžu v něm zacílit pouze na ženy ve věku 35 – 55 let, které budou na PC, a které mají nějaký zájem o hubnutí nebo o obory s tím související. Prostě bomba! Navíc jsem si již delší  dobu chtěl tento formát reklamy  vyzkoušet.

Okey, vím co a jak to dostat k lidem. Zbývá už jen jedno. Jak na tom vydělám? Hah! Asi vás napadlo něco ve smyslu: „Dostaneš emailovou adresu, to ti nestačí?“ Někomu možná ano, ale mě ne. Samotný email je pouze jeden ze způsobů jak na tom vydělat. Když už si platíte reklamu na Facebooku, tak jsou i další věci, na kterých můžete vydělat. Například cílení lidé, kterým se bude reklama na ebook líbit a dají like i samotné stránce. Pokud Vaše reklamy vypadají dobře a jsou správně zacílené, tak určitě nějaké lajky získáte. Nebude to sice žádný zázrak, ale když na své stránce sem tam doporučíte nějakou tu prodejní landing page nebo dáte odkaz do nějakého článku, tak na to určitě někdo z fanoušku občas klikne a z toho alespoň pár konverzí z dlouhodobého hlediska bude.

Je důležité si uvědomit – Budu mít lidi co si stáhnou ebook, budu mít email, možná i like na fan page, ale pořád budou existovat lidé, kteří ebook budou číst a já na ně nebudu mít žádný kontakt. Lidé můžou například poslat ebook kámošce nebo někam uploadnout a tím přijdu o cenný traffic. Rejpalové by mohli říct, že když lidé budou chtít tak přijdou na web sami, protože v ebooku bude logo a URL, ale na to já prostě spoléhat nechci.

Vymyslel jsem tedy, že si i tohle pojistím. Ebook má obsahovat 10 tipů. Tím pádem se nabídlo, že jeden z tipů bude nenásilně prodejní. Doplnil jsem do tohoto tipu CTA tlačítko s odkazem na prodejní landing page. Opět se tím zvýší pravděpodobnost, že z toho přijdou konverze. Když se ebook dostane třeba ke 100 lidem mimo Facebook a nebudu na ně mít kontakt, tak si troufám říct, že minimálně 5 z nich přes odkaz zkonvertuje. Kdyby tam odkaz nebyl, tak bych z toho neměl nic.

Samozřejmě, že získaný email má z výše zmíněných věcí asi největší hodnotu. Ovšem měli by jste myslet i na ostatní věci než jen na email marketing, o kterém se v poslední době mluví.

Psaní ebooku

Říkal jsem si, že to asi bude jedna z těch nejtěžší části. Omyl. Psaní ebooku bylo příjemné a dozvěděl jsem se i pár nových věcí, když jsme dával dohromady potřebné informace. Samotné napsání a opravení ebooku mi trvalo přibližně 3 dny(přece jenom byly Vánoce a dělal jsem i jiné věci). Horší už to bylo s grafikou. Nejsem žádný grafik a místo Photoshopu používám Zoner Photo Studio(ostuda). Proto jsem radši kontaktoval kamaráda grafika, který mi dal dohromady výslednou úvodní stránku . Vnitřek ebooku jsem také raději nechal na něm a pouze jsem korigoval co a jak by mělo vypadat. Toto je výsledek.

tvorba ebooku o hubnutí
Obal
stranka_ebook_2
Ukázka stránky

Vánoční svátky byly tedy pro mě převážně pracovní, protože jsem si chtěl celý tento cyklus vyzkoušet. Reklama na Facebooku už mi běží 2 dny a v některém z příštích článků budou určitě reporty jak a jestli to funguje.

Jak už jsem napsal, tak tento článek trošku je obecnější. Nicméně věřím, že plánování a důvody proč, komu a jak je velice důležité si uvědomit. Díky tomu pak budete vědět na jaké lidi cílit a jaké zvolit propagační kanály. V dalším díle se budu věnovat propagaci – nastavení Facebookvé kampaně a nastavení emailového klienta, aby vše fungovalo tak jak má.

Odkaz na druhý díl: Budování emailové databáze pomocí e-booku – II. Propagace

O autorovi Milan Pichlík

Jeden komentář: “Budování emailové databáze pomocí e-booku – I. Příprava”

  1. David Řezáč napsal:

    Článek sdílím v seznamu českých článků o emailingu 🙂
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *